|
|
|
|
|
18 LIPCA, 13:15
Helios 8
|
|
|
|
|
|
21 LIPCA, 16:00
Helios 5
|
|
|
|
|
|
Twoja metka
|
|
Wybierz kolor metki:
|
|
|
|
zielone: 25, zółte: 21, czerwone: 26
|
|
|
Wiktoriański kamp
~ wally_7
|
|
|
Do zastanowienia...
~ marakieno
|
Podyskutuj o filmie na forum
|
|
|
|
|
Drastyczne środki
|
Desperate Remedies
|
reż. Stewart Main, Peter Wells
/
Nowa Zelandia 1993
/
92’
|
|
|
Kino Nowej Zelandii - fabuły
Informacje o cyklu
Inne filmy cyklu:
Angel Mine,
Anioł przy moim stole,
Całkiem obcy,
Cena mleka,
Chris Hainsworth i Ślad Te Kootiego,
Czarna owca,
Deszcz,
Drastyczne środki,
Farma Footrot: pieskie życie,
Goodbye Pork Pie,
Koniec złotego wieku,
Mauri,
Nagle,
Ngati,
Niebiańskie istoty,
Niezwykła energia,
Numer 2,
Pamięć i pożądanie,
Prawdziwa historia,
Sleeping Dogs,
Smash Palace,
Tylko instynkt,
Uciekinier,
Utu,
W kryjówce mojego ojca,
Wesele Sione’a,
Wypadek
|
Obsada
Jennifer Ward-Lealand, Kevin Smith, Lisa Chappell, Clifford Curtis, Michael Hurst, Kiri Mills
Opis filmu
Desperate Remedies opowiada o karierze i miłosnych perypetiach Dorothei, bizneswoman żyjącej z wiktoriańskiej Nowej Zelandii. Bohaterka z pomocą swojej przyjaciółki, Anne, próbuje uwolnić siostrę od niezdrowej zależności od okrutnego, acz uwodzicielskiego Frasera. Wynajmuje młodego emigranta, Lawrence'a, aby pomógł jej w realizacji tego planu. W tym samym czasie sama musi odpierać zaloty złego i interesownego polityka, Williama. Twórcy Desperate Remedies prowadzą widzów przez serię widowiskowych scen, wyrażających spektakularne namiętności, drżenie serc, a przede wszystkim nieposkromiony apetyt na kampowe chwyty. Main i Wells, posługując się konwencją melodramatu, kwestionują klasyczne role płciowe w tym gatunku. Odwracają spojrzenie od postaci kobiecych, na których zwykle skupione są tego rodzaju filmy - pozostawiają je ubrane od stóp do głów, w zamian przeprowadzając dogłębną analizę męskiej nagości. Brian McDonnell, North & South Kampowa natura Desperate Remedies opiera się na świadomych odwołaniach do powstałych w latach 40. filmów skupionych na wspaniałych, silnych postaciach kobiecych. Film nawiązuje do tych przełomowych dla homoseksualistów czasów, w których i ja i Stewart desperacko szukaliśmy pola, na którym moglibyśmy opowiadać o rolach, które są wyznaczone dla każdej z płci i które niezupełnie pokrywają się rzeczywistością. Peter Wells
|
|
|
|
|
|
Strona archiwalna
|
|
|