|
|
|
|
|
18 LIPCA, 13:00
Helios 4
|
|
|
|
|
|
21 LIPCA, 19:00
Helios 4
|
|
|
|
|
|
|
Twoja metka
|
|
Wybierz kolor metki:
|
|
|
|
zielone: 49, zółte: 24, czerwone: 16
|
|
|
Trzeba.
~ marakieno
|
Podyskutuj o filmie na forum
|
|
|
|
Opis filmów
DzieciChildren Wlk. Brytania 1976 / 43’ reżyseria: | Terence Davies | scenariusz: | Terence Davies | zdjęcia: | William Diver | obsada: | Philip Mawdsley, Nick Stringer, Val Lilley, Robin Hooper | producent: | Geoffrey Evans | produkcja: | British Film Institute | właściciel praw: | British Film Institute | nagrody: | IFF Locarno 1984 - nagroda jury ekumenicznego / Ecumenical Jury Prize | wersja językowa: | angielska |
Madonna z dzieciątkiemMadonna and Child, Wlk. Brytania 1980 / 30’ reżyseria: | Terence Davies | scenariusz: | Terence Davies | zdjęcia: | William Diver | obsada: | Terry O'Sullivan, Sheila Raynor, Paul Barber, John Meynall | producent: | Mike Maloney | produkcja: | National Film School | właściciel praw: | British Film Institute | nagrody: | IFF Locarno 1984 - nagroda jury ekumenicznego / Ecumenical Jury Prize | wersja językowa: | angielska |
Śmierć i przemienienieDeath and Transfiguration Wlk. Brytania 1983 / 24’ reżyseria: | Terence Davies | scenariusz: | Terence Davies | zdjęcia: | William Diver | obsada: | Terry O'Sullivan, Wilfred Brambell, Iain Munro, Jeanne Doree | producent: | Claire Barwell | produkcja: | Greater London Arts, British Film Institute | właściciel praw: | British Film Institute | nagrody: | IFF Locarno 1984 - nagroda jury ekumenicznego / Ecumenical Jury Prize | wersja językowa: | angielska |
Trylogia Terence'a Daviesa otwiera jego niezwykły dorobek, inicjując tematy i techniki, które od tej pory będą powracać w twórczości Brytyjczyka. Trylogia… to rozpisany na trzy odsłony fabularny autoportret. Robert Tucker, alter ego reżysera, doświadcza gwałtownego konfliktu religijnej winy i homoseksualnego pożądania. Cierpienie i upokorzenie zanurzone jest w czasach teraźniejszym i minionym, które istnieją w Trylogii… na równych prawach. Droga Tuckera nie jest drogą ku odkupieniu, ale ku śmierci. Film stanowi jednocześnie wstrząsające osobiste wyznanie, jak i estetyczny tryumf niepodobny do jakiegokolwiek innego filmu autobiograficznego. Michał Oleszczyk Ten film nie mówi: spójrzcie, jak było mi źle. Ten film udowadnia, że nawet człowiek zniszczony może zatryumfować za pośrednictwem sztuki. Geoff Andrew, Time Out
|
|
|
|
|
|
Strona archiwalna
|
|
|