|
|
|
|
|
23 LIPCA, 22:00
Teatr Lalek
|
|
|
|
|
|
24 LIPCA, 10:00
Teatr Lalek
|
|
|
|
|
|
Twoja metka
|
|
Wybierz kolor metki:
|
|
|
|
zielone: 44, zółte: 13, czerwone: 17
|
|
|
Niekoniecznie tutaj.
~ marakieno
|
|
|
ewentualnie
~ bognar
|
Podyskutuj o filmie na forum
|
|
|
|
|
Moje noce są piękniejsze niż wasze dni
|
My Nights Are More Beautiful than Your Days
/
Mes nuits sont plus belles que vos jours
|
reż. Andrzej Żuławski
/
Francja 1989
/
110’
|
|
|
retrospektywa: Andrzej Żuławski
Informacje o cyklu
Inne filmy cyklu:
Błękitna nuta,
Borys Godunow,
Diabeł,
Kobieta publiczna,
Moje noce są piękniejsze niż wasze dni,
Na srebrnym globie,
Najważniejsze to kochać,
Narwana miłość,
Opętanie,
Pavoncello,
Pieśń triumfującej miłości,
Szamanka,
Trzecia część nocy,
Wierność
|
Obsada
Sophie Marceau, Jacques Dutronc, Valerie Lagrange , Francois Chaumette, Sady Rebbot, Jean-Pierre Hebrard, Marc Zammit, Michael Goldman
Opis filmu
Od Narwanej miłości marzyłem, aby znów pracować z Sophie Marceau. Jacques Dutronc grał w moim pierwszym filmie Najważniejsze to kochać. Odnalazłem go po piętnastu latach. (…) Z powieści zachowałem tylko intrygę. Akcja filmu rozgrywa się w Biarritz, ponieważ morze pełni bardzo istotną rolę w tej opowieści o tragicznych kochankach. Zafascynowała mnie muzyka tej powieści, ale była to książka słów, bez dramatycznych sytuacji. (…) Jest to zupełnie banalna historia chłopaka spotykającego dziewczynę w dużych, słonecznych okularach. Pokochali się, ale ona miała już męża, który był o nią zazdrosny. Chłopak był śmiertelnie chory, dziewczyna występowała w kabarecie, gdzie wróżyła ze słów. Andrzej Żuławski, Positif To dziwny pomysł, ale na pewno umotywowany. Od razu dowiadujemy się, że Lucas, wynalazca nowego języka informatycznego, jest zarażony śmiertelnym wirusem niszczącym jego mózg i że pragnie wykorzystać ostatnie chwile swego życia. A zatem od pierwszej sekwencji film zaczyna przypominać bieg ku śmierci, gdzie bohater musi stawić czoła przemijaniu czasu i słowom, które zapomina. Przeciwnicy Żuławskiego znowu zarzucą filmowi histeryczność. Ale na pewno oglądają oni jego przeniknięte długimi przestrzeniami czułości i przeplatane chwilami kryzysu filmy w niewłaściwy sposób. Po prostu chwile spokoju są mniej żarliwe, ponieważ piętnuje je bolesny pośpiech - pośpiech bohatera, aby żyć i pośpiech reżysera, aby opowiedzieć jego historię. Ta doskonała zgodność tematu i formy pojawia się w tym filmie w dialogach, ponieważ, aby oddać ulotność swoich myśli, Lucas wyraża się za pomocą gier słownych lub skojarzeń intelektualnych.
Philippe Rouyeur, Positif
|
|
|
|
|
|
Strona archiwalna
|
|
|