|
|
|
|
|
18 LIPCA, 10:15
Helios 8
|
|
|
|
|
|
20 LIPCA, 19:15
Helios 8
|
|
|
|
|
|
23 LIPCA, 22:15
Helios 8
|
|
|
|
|
|
Twoja metka
|
|
Wybierz kolor metki:
|
|
|
|
zielone: 33, zółte: 42, czerwone: 21
|
|
|
Do zastanowienia...
~ marakieno
|
|
|
zastanawiam się...
~ muzka
|
|
|
Mroczność po japońsku w Nowej Zelandii. Dla wysmakowanych masochistów
~ babol
|
Podyskutuj o filmie na forum
|
|
|
|
|
Pamięć i pożądanie
|
Memory and Desire
|
reż. Niki Caro
/
Nowa Zelandia 1998
/
89’
|
|
|
Kino Nowej Zelandii - fabuły
Informacje o cyklu
Inne filmy cyklu:
Angel Mine,
Anioł przy moim stole,
Całkiem obcy,
Cena mleka,
Chris Hainsworth i Ślad Te Kootiego,
Czarna owca,
Deszcz,
Drastyczne środki,
Farma Footrot: pieskie życie,
Goodbye Pork Pie,
Koniec złotego wieku,
Mauri,
Nagle,
Ngati,
Niebiańskie istoty,
Niezwykła energia,
Numer 2,
Pamięć i pożądanie,
Prawdziwa historia,
Sleeping Dogs,
Smash Palace,
Tylko instynkt,
Uciekinier,
Utu,
W kryjówce mojego ojca,
Wesele Sione’a,
Wypadek
|
Obsada
Yuri Kinugawa, Eugene Nomura, Yoko Narahashi
Opis filmu
Memory and Desire to adaptacja opowiadania Petera Wellsa pod tym samym tytułem, dla którego punktem wyjścia była z kolei autentyczna notatka prasowa opisująca młodą Japonkę znalezioną w Southland, która po tragicznym utonięciu swego męża mieszkała w jaskini. Zarówno opowiadanie, jak i film przedstawiają fikcyjne okoliczności tej tragedii, pokazują historię związku dwojga ludzi mieszkających w Tokio, niechęć ze strony matki oraz bunt młodych przeciw jej dominacji. Zakochani wybierają się w podróż poślubną do Nowej Zelandii. I właśnie tam, na tle turystycznych atrakcji kiwi, rozgrywa się dramat tej pary - niemożność skonsumowania ich związku, rozpacz Keijiego z powodu impotencji, tragiczna śmierć mężczyzny i w końcu nieludzkie cierpienie jego żony. Deborah Shepard, Reframing Woman. A History of New Zealand Film Caro doskonale wykorzystuje krajobraz jako metaforę. W wyniosłym Tokio para jest onieśmielona i spięta, natomiast na tle szerokich horyzontów Nowej Zelandii ich uczucia się rozpalają. Wolność niestety odkrywa przed młodymi nowe problemy. Naturalna gra aktorów i piękno morskich krajobrazów na zdjęciach Diona Beebe prowadzą ten film wprost do jego zaskakującego i mrocznego zakończenia. Simon Robinson, Time
|
|
|
|
|
|
Strona archiwalna
|
|
|