|
|
|
|
Deserto Feliz
|
Happy Desert
|
reż. Paulo Caldas
/
Brazylia, Niemcy 2007
/
92’
|
|
|
Kino Brazylii
Informacje o cyklu
Inne filmy cyklu:
33,
Alphaville 2007,
Bezpański pies,
Carandiru,
Carlota Joaquina, książniczka Brazylii,
Deserto Feliz,
Droga mleczna,
Film miłosny,
Fluminense: radio przeklęte,
Gra,
Hermeto - mistrz,
Intruz,
Kino, aspiryna i sępy,
Miasto Boga,
Mutum,
Nie przez przypadek,
Niebo Suely,
Niedaleko skądkolwiek,
Obca ziemia,
Prognoza suszy,
Santiago,
São Paulo S.A.,
Satori Uso,
Sąd,
Siedem minut,
Ślina,
Vida Maria,
W domu Alice,
Wzgórza bezprawia
|
Obsada
Hermila Guedes, Peter Ketnath, Nash Laila, João Miguel, Zezé Motta
Opis filmu
Jéssica ma 16 lat i mieszka ze swoją matką Marą i ojczymem Biu w wiosce nad rzeką São Francisco we wschodniej Brazylii. Biu pracuje w jednej z winnic, które powstały na drugim brzegu rzeki - dzięki systemowi nawadniającemu winnice cała dolina kwitnie. To jednak nie ma wielkiego wpływu na życie rodziny Jéssiki. Biu dorabia trochę na boku, handlując nielegalnie dzikimi zwierzętami będącymi pod ochroną. Życie Jéssiki kręci się wokół szkoły, popołudnia dziewczyna spędza z matką i koleżankami. Pewnego dnia Jéssica zostaje zgwałcona przez Biu. Maria nalega, aby jej córka nie zawiadamiała policji. Nieskazitelny dotąd świat Jéssiki rozpada się. Czuje się ona jak jeden z upolowanych pancerników, które Biu trzyma na podwórku. Jak wiele innych dziewcząt, które spotkał podobny los, Jéssica zaczyna pracować jako prostytutka. MFF Berlin 2007 Pierwsza rzecz, która skłoniła mnie do nakręcenia tego filmu, to poczucie bezsilności wobec dramatu turystyki seksualnej i wykorzystywania nieletnich dziewcząt. Przez lata obserwowałem tę brutalną i niezwykle okrutną rzeczywistość. Oczywiście, jedynym sposobem, w jaki mogłem pokazać ludziom mój sprzeciw wobec takiego stanu rzeczy, było nakręcenie o tym filmu. Moim pierwszym utworem była fabuła o człowieku, który tworzył film dokumentalny. Mój drugi obraz był to dokument, nakręcony jak opowieść fabularna. W moim trzecim filmie fabularnym, Deserto Feliz, spróbowałem połączyć te doświadczenia i wykorzystać język dokumentu sensacyjnego do pokazania historii, która mogłaby się wydarzyć naprawdę którą stworzyliśmy od samego początku. Osobiście bardzo się cieszę z siły, którą to połączenie dwóch stylów obrazowania dało temu obrazowi. Osiągnęliśmy nasz główny cel - pokazanie w bardzo prostych ramach złożonej psychologicznie historii. Paulo Caldas
|
|
|
|
|
|
Strona archiwalna
|
|
|