|
|
|
|
Intruz
|
The Trespasser
/
O invasor
|
reż. Beto Brant
/
Brazylia 2001
/
97’
|
|
|
Kino Brazylii
Informacje o cyklu
Inne filmy cyklu:
33,
Alphaville 2007,
Bezpański pies,
Carandiru,
Carlota Joaquina, książniczka Brazylii,
Deserto Feliz,
Droga mleczna,
Film miłosny,
Fluminense: radio przeklęte,
Gra,
Hermeto - mistrz,
Intruz,
Kino, aspiryna i sępy,
Miasto Boga,
Mutum,
Nie przez przypadek,
Niebo Suely,
Niedaleko skądkolwiek,
Obca ziemia,
Prognoza suszy,
Santiago,
São Paulo S.A.,
Satori Uso,
Sąd,
Siedem minut,
Ślina,
Vida Maria,
W domu Alice,
Wzgórza bezprawia
|
Obsada
Marco Ricca, Alexandre Borges, Paulo Miklos, Mariana Ximenes, Malu Mader
Opis filmu
Estevao, Ivan i Gilberto studiowali razem budownictwo na uniwersytecie i od piętnastu lat są współwłaścicielami dużej spółki budowlanej. Problemy zaczynają się, kiedy Estevao, główny udziałowiec w spółce, uznaje, że nie chce dłużej pracować z kolegami ze studiów. Ivan i Gilberto postanawiają wspólnie, że rozwiązaniem będzie pozbycie się Estevao. Wynajętemu zabójcy nie wystarcza jednak wyłącznie finansowe wynagrodzenie, pragnie on poprawić swoją pozycję społeczną. Wkracza zatem coraz bardziej w życie Ivana i Gilberto. Aby uzyskać to, czego chce, zaprzyjaźnia się z młodą, ufną Mariną, córką zamordowanego Estevao. Historia, która rozgrywa się w São Paulo, ukazuje okrucieństwo stanowiące część codziennego życia w wielkim mieście. To znakomite studium przyjaźni, władzy, ambicji i zdrady zostało zauważone na wielu międzynarodowych festiwalach MFF Karlowe Wary 2002 Film, będący bezkompromisowym oskarżeniem wobec wszechogarniającej chciwości, koncentruje się na paranoi miejskiej klasy wyższej w społeczeństwie, którego odwiecznym przekleństwem jest przepaść pomiędzy bogactwem a biedą. Beto Brant, czołowy reżyser nowego pokolenia, który ponownie nadał brazylijskiemu kinu międzynarodowe znaczenie, przedstawia świat, w którym zewsząd wyziera korupcja, a jakakolwiek duchowość to tylko przelotne wrażenie. Tętniący hipnotycznym rapem, wyrafinowany Intruz jest doskonały zarówno jako rozrywka, jak i jako wnikliwy komentarz społeczny. Caroline Libresco, FF Sundance 2002
|
|
|
|
|
|
Strona archiwalna
|
|
|