|
|
|
|
|
18 LIPCA, 09:45
Helios 2
|
|
|
|
|
|
19 LIPCA, 12:45
Helios 2
|
|
|
|
|
|
|
Twoja metka
|
|
Wybierz kolor metki:
|
|
|
|
zielone: 34, zółte: 30, czerwone: 27
|
|
|
Niekoniecznie.
~ marakieno
|
|
|
koniecznie
~ poughkeepsie
|
Podyskutuj o filmie na forum
|
|
|
|
|
Rekonstrukcja
|
Reconstruction
/
Anaparastasi
|
reż. Theo Angelopoulos
/
Grecja 1970
/
100’
|
|
|
retrospektywa: Theo Angelopoulos
Informacje o cyklu
Inne filmy cyklu:
Aleksander Wielki,
Atena wraca na Akropol,
Audycja,
Myśliwi,
Pamiętny rok 36,
Pejzaż we mgle,
Podróż komediantów,
Podróż na Cyterę,
Pszczelarz,
Rekonstrukcja,
Spojrzenie Odyseusza,
Trylogia: płacząca łąka,
Wieczność i jeden dzień,
Zawieszony krok bociana
|
Obsada
Toula Stathopoulou, Jannis Totsikas, Thanos Grammenos, Petros Hoïdos, Michalis Photopoulos
Opis filmu
Pełnometrażowy debiut Theo Angelopoulosa. Do niewielkiej wioski położonej w północnej Grecji wraca po kilku latach nieobecności Kostas. W tym czasie jego żona, Eleni, nawiązała romans z Christosem. Kobieta namawia kochanka do zamordowania męża, a następnie grzebie jego zwłoki w przydomowym ogródku. Wyrzuty sumienia i strach przed ujawnieniem zbrodni nie pozwalają jej na normalne życie. Związek z Christosem powoli się rozpada, pojawiają się konflikty i wzajemna nieufność. Na drugim planie fabularnym obserwujemy działania ekipy prokuratorów i dziennikarzy, którzy kilka tygodni później próbują zrekonstruować tragiczne zdarzenia. Najbardziej realistyczny i jedyny czarno-biały film w dorobku Angelopoulosa, porównywany z Opętaniem Luchina Viscontiego, ale wpisany w pejzaż greckich wiosek i miasteczek, wyludnionych w wyniku masowej emigracji zarobkowej. Rekonstrukcja stanowi uwspółcześnioną wersję mitu Klitajmestry, która wraz z Ajgistosem zamordowała wracającego z wojen trojańskich Agamemnona. Rafał Syska Przybyłem do wioski. Było szaro, siąpił deszcz, starsza kobieta znikła za winnicą. Słyszałem, jak ktoś śpiewa miłosną piosenkę w pobliskiej kawiarni. I ten obraz, ten dźwięk, ten deszcz, ten jeden moment wpłynął na moje wszystkie kolejne filmy w większym stopniu niż całe dziedzictwo kinematografii. Theo Angelopoulos
|
|
|
|
|
|
Strona archiwalna
|
|
|